Massdrop Cache EDC Display Valetsearch

Massdrop Cache EDC Display Valet

Massdrop Cache EDC Display Valet

bookmark_borderSave
Where's the price?
To negotiate the best possible price for our members, we must agree to hide our prices externally.


Add a comment...
Stickied
Hi everyone,
We’re back with an update on the Massdrop Cache EDC Display Valet. Upon inspection of a sample of final units, we found a number that didn’t meet our quality control standards. While we have conducted multiple quality control inspections during the manufacturing process, the QC issues we’ve discovered were not apparent until the units arrived at our warehouse. Therefore, we do not feel confident about shipping these items just yet. Massdrop stands for great products and it’s our goal to deliver you the highest quality product. Early next week, our team will be doing a rigorous inspection where we’ll be looking at every single unit. From there, we’ll be able to provide more information regarding the shipping status of the display valet. We’re sorry for the additional delay and want to make sure we’re providing as much information as we can regarding the status of your product and when you can expect it to ship. It’s our hope that we can begin shipping by the end of the month.
Load 7 more comments
Yeah, I’m not trying to come off as an ass but come on. Have team meetings and get everyone on the same page before writing an update. Give an honest update instead of giving the image that people are sitting around instead of actually being involved through the whole process. Press inspectors so issues only happen once. They’ve done this before, they know how to do this.
JaleesaG
You claim to have acknowledged that communication was lacking last time and you'd try to correct that. You claim you did things to oversee production and QC. And you claimed to be better in the future. But, YET AGAIN, right when people are waiting for the second shipping confirmation, you drop the ball.
Seriously... At what point do you people realize that this is blantantly unacceptable? You're just giving us lip service at this point. Clearly no one cares to actually provide meaningful customer service. How's that independent inspector working out for you?? Let me guess... "Someone was there just last week and it seemed okay!" That about right?
What do you plan to do to make this right? Actually put yourself into the customers position at this point if you're still able to, pretend it was you. What are you going to do?
Can you attach pictures of the QC issues? I mean, let us understand how bad it is so we can comprehend the issues. Honestly, we are all massdrop fans and I am sure we have all spent $$$ here. At this point, if we don't get it by Xmas, give us an option to buy the sub par product at a heavy discount and relaunch it next year. End of day, If we don't get this by Christmas, you really are going to lose a lot of us and people are going to lash out outside this forum.
I have to say that as of late the way Massdrop has been handling their business relationships with their vendors, as well as their customers, and to be frank even with their own employees tasked with the front line support duties supporting these product blunders are without a doubt appalling. Not long ago we were assured that quality control will be enforced throughout the process, now you're telling us that the units delivered to you after all these delays have quality issues?? How did this happen? Were the real deals swapped with cheap Chinese bait and switch knock offs? Did you even receive the correct shipping container?
How do things so simple to coordinate and remain on top of to please already miffed customers on a new product, hit the floor so hard over and over and over with you guys? As a customer and investor in your business model (which has quagmired so much just in the past year), I demand an explanation. Products that I purchased MONTHS ago, including new partnership products with major players in your target communities, have been delayed at the last minute 5 times just within the past 6 months alone. Anyone can agree that this is simply unacceptable business practice.
Massdrop, I know that these issues are in truth very complex, but great customer service is a very simple principle to weave into everything an organization does as a whole, and you are outright FAILING in this regard. Please take some time to round-table your executive staff to discuss and re-evaluate your business practices, especially your customer relations which are without a doubt abysmally poor, round up those responsible for causing these situations and replace them with other candidates who are qualified, honest, and can be held to the accountability that is to be expected of anyone representing their employer. If you really want to be the next big player in this market, you need to step your game up NOW. I have faith in you, don't continue to fail those who have brought you this far in your business game.
Hi everyone, We have an update on the April/May Massdrop Cache EDC Display Valet drop. Unfortunately, the shipment to our warehouse was delayed and we are unable to meet our estimated ship date. Right now, we’re estimating the chests to begin shipping to members in mid-October.
We apologize for this significant delay and we know it is extremely disappointing for everyone involved. We’re working closely with our shipping partner to prioritize this shipment and get it to our warehouse as soon as possible. If you don’t want to wait the additional time, you can cancel your order via the transactions page: https://www.massdrop.com/transactions Again, we apologize for the delay. We’ll provide an update in September with the latest information.
Load 19 more comments
Do you have an update on whats going on with this? The lack of communication on this is starting to get rather frustrating.
SomeITGuy
Agreed. The lesson that Massdrop should be taking from all this is that there is no such thing as too much communication. Weekly status updates would not be too much in this case.
Can we get an update???!!!
Emailed and asked for a shipping update, got this response:
search
libtecher
Ugh, this shit again. How many drops have ended up facing issues like this now?
I don't know why I keep giving up money here.
libtecher
Hi libtecher -- This is Christian from the Massdrop CS team. I just wanted to follow-up and let you know that the team here is working hard to get a drop update sent out to everyone today with more information. This agent went a little off-book and I apologize.
September has come and gone, c'mon Massdrop don't let me down...
Please update on shipment status. This is getting ridiculous
Hey Massdrop where is an update? This is absolutely ridridiculou!
So the whole drama with the Terzuola knife has had me checking Massdrop more often. Has it really been six weeks since an update? What is Massdrop's standard for communication during a pending drop? I would suggest that anything less than a monthly "We're on track to deliver on time!" or "This is the latest of our ongoing list of issues preventing us from delivering on time." is unacceptable.
Will be there another drop, or possibility to get this again?
Thanks
Once again.....are there any updates? First ship date was August 31st. Now it's October and there hasn't been a word from anyone for over a month. A simple communication might go a lot further than not saying a word and creating doubt that this is in fact ever going to be shipped.
Once again......any updates at all???
Are there any updates on this?
got the wolf meridian valet drop instead. Highly recommend it over this.
This is ridiculous. The vendor sell the product with a ship date and we buy with a ship date and expectations of delivery. This is a bait and switch. Is mid October another fake deadline? I think we need an incentive to compensate for poor planning and execution. RG
Was the flashlight the only incentive on pre production purchase? I may cancel mine and wait on reviews.
Load 1 more comment
How soon you think it'll be til this drop is back up again?
SonGoku
They haven't even fulfilled the very first drop, read the rest of the commentary on this product and you will see pages upon pages of sequential failures to not only properly notify their own customers of delays far enough ahead of their listed ship dates, let alone properly execute production and quality control supervision themselves at regular intervals on a brand new product that carries their own business name... I don't know that there is a worse look for a company that can't even handle these very basic tasks professionally and punctually, but over the past six months Massdrop outdoes their own ball-dropping game drop after drop after drop. Sorry if this sounds like I'm salty, but it's because I *am*. I have dumped thousands into these people, and to receive this level of customer satisfaction for something as stupid as this ridiculous box, well, that says it all right there doesn't it?
Hey everyone,
The concept for this was driven by the question, “what’s in your current EDC rotation?” - variations of this question drive much of the discussions on our site and across social media. For many of our members, the core items - keys, wallet, phone - but beyond this, enthusiasts in the communities we serve tend to have multiples of other items like knives, pens, and watches.
You might just be starting a collection and looking for room to grow, or you might have dozens of knives and just use this to display what’s in your current rotation - either way, we designed this box around the idea that yeah lot of people like the idea of carrying a different knife every day of the week, whether you’re into #terzuolatuesday #wharncliffewednesday #FerrumFriday or whatever else.
I started working on this awhile back, after looking at my own storage “solution” for knives and other EDC items at home, and realizing. I checked around to see what else was available - I found some knife storage, and some dump trays for EDC stuff, but it seemed like nobody had really come up with an elegant solution that really tailored to knife collectors.
I thought about it for awhile, talked to some knife designers, and posted in our Talk area to see if other people had the same issue or other solutions. (https://www.massdrop.com/talk/3254/what-do-you-do-for-edc-and-knife-storage-display)
Members posted some great photos of all kinds of solutions, from tool chests to plastic bins and even some custom-made solutions - but again, I didn’t really see anything that was purpose-built to display knives and hold other items as well. So, I set about making something that I thought our members would enjoy based on this idea
From there, I enlisted the help of our in-house engineer, John Yu, who saw there was unused space below the knife tray and came up with the idea for hidden storage underneath, and did a lot of work in CAD making sure that our manufacturer understood this...because, let’s face it, not everyone “gets it” when you try to explain you need an elegant solution for people who own so many knives they need a special box to keep their favorite ones handy.
This was particularly fun for me to work on because it’s the first product that I’ve really designed from scratch, and also because it was built specifically to serve the Massdrop community. Thanks for checking it out, hope you like it!
* The drop will begin at 6:00am PT on Wednesday, April 25th. * The price will be $119.99 (shipped to US addresses). * This drop is limited to 1500 units * The AAA flashlight will only be included on this first pre-production drop.
Load 23 more comments
JonasHeineman
Hello, i intially was part of the drop but for some reason I had a payment error and they canceled my order for 2 of these. I am reaching out to see if there is anyway I can still get one? pkease let me know and I’d be happy to pay you directly if needed. thanks.
JonasHeineman
Any update on the box?
I am pretty sure I purchased this, but haven't seen any communications from anyone about when this will be shipped. Please advise ASAP.
thef_nconductor
Shipping All orders will be shipped by Massdrop.Estimated ship date is Aug 31, 2018 PT.After the drop ends, payment will be collected and the group’s order will be submitted to the vendor up front, making all sales final. Check the discussion page for updates on your order.
If this had space for 8 watches an a few less knives I would be all over this. I've been trying to find something similar for a long time and no luck!
jhahntpt724
i would b pretty cool if they sold like custom inserts or something so u can choose to have a ton of watch spots or more knife spots or more fountain pen slots or whatever.
Any word
It's been almost 3 months since the drop went through. Is there any update?
jsfebles
Shipping All orders will be shipped by Massdrop.Estimated ship date is Aug 31, 2018 PT.After the drop ends, payment will be collected and the group’s order will be submitted to the vendor up front, making all sales final. Check the discussion page for updates on your order.
Please do this drop again.
Still curious when the results/winner will be announced and when this drop comes back will there be any upgrades.
TRexSr
In case you missed it, here's the link to the post - https://www.massdrop.com/talk/3807/massdrop-cache-edc-giveaway/2093719
i look at this everyday there is nothing like it out there any word on the next drop.
make again.....plz
Massdrop Please bring this back, I really want one! This is definitely one of the sleekest thing iv'e seen on here!
cobiebeef
Once we ship these to members who pre-ordered, we'll have more available - just click "Request" to be notified when they're in stock. CC: @badaboom4293
JonasHeineman
i will be right on top of it hopefully i will be as quick as possible so i dont miss it.
I havnt received a MD email since the Valet contest and I am wondering when or if the results had come out/emailed out? I emailed MD on not receiving emails like i used to and my settings were never altered but... Maybe someone here would know. Lol...
I’d request for the next run of these a locking feature....I have small kiddos. Also a glass top as acrylic scratches so easily. I’d buy in a heartbeat then.
Who were the winners for that competition? Were there winners actually picked??
Load 6 more comments
Chongy
In case you didn't see it yet, here's the link - https://www.massdrop.com/talk/3807/massdrop-cache-edc-giveaway/2093719
JonasHeineman
Congrats to the winners!